Strona Główna

Do Lwowa na balet i nie tylko

Napisał(a): Administrator (lo3) dnia 23-10-2019
Strona Główna >>

4 października 2019 roku młodzież Liceum Ogólnokształcącego w Ustrzykach Dolnych odwiedziła Lwów. Głównym punktem jednodniowego pobytu był udział w balecie romantycznym pt. Giselle, wystawianym w Operze Lwowskiej. Przedstawienie zachwyciło młodzież i opiekuna wycieczki.
Czas pozwolił nam na zwiedzenie Starego Miasta, Cmentarza Łyczakowskiego i Cmentarza Orląt, odsłoniętego po latach dewastacji dopiero w 2005 roku przez prezydentów Ukrainy i Polski.  Mieliśmy też możliwość podziwiania przepięknych świątyń oraz panoramy Lwowa z wieży widokowej. Później zjedliśmy obiad i deser w polskiej restauracji.
Mimo przenikliwego chwilami zimna, wycieczka była udana i dostarczyła nam szeregu niezapominanych wrażeń.

M. Potaczała

Już po raz trzeci uczestniczyłyśmy w wycieczce do Lwowa, który zachwyca nas za każdym razem, gdy go zwiedzamy.
Podobno w czasie nie da się cofnąć. Pobyt w tym mieście zdecydowanie zaprzecza temu twierdzeniu. Chodząc ulicami Lwowa, który kryje w sobie mnóstwo historycznych tajemnic, mogłoby się wydawać, że odbywa się podróż do przeszłości.
Kolejny raz usiadłyśmy w czerwonych fotelach na widowni Opery Lwowskiej. Jej scena także skłania do refleksji nad przeszłością - przypomina Polakom wielkich reżyserów i wybitnych aktorów, którzy zapisali się wielkimi zgłoskami w historii teatru.
Tym razem podziwiałyśmy spektakl baletowy pt.  „Giselle” – piękną historię ukazaną przez artystów w niezwykle wzruszający sposób.

M. Podkalicka
K. Krawczyk

Jestem uczennicą klasy 1Bg. W pierwszym tygodniu października ja, jak i również inni uczniowie uczący się języka rosyjskiego, udaliśmy się pod opieką Pani Urszuli Steciuk na wycieczkę do Lwowa. Nigdy wcześniej nie byłam we Lwowie i bardzo się cieszę, że mogłam zwiedzić to miasto. Jego architektura, atmosfera i ciekawe miejsca zrobiły na mnie ogromne wrażenie. Mam nadzieję, że w następnym roku także będziemy mieć możliwość wyjazdu do tego pięknego miasta.